Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh kulturního asimilátoru jako nástroje rozvoje interkulturní kompetence zahraničních studentů a pracovníků v prostředí VUT v Brně
Machová, Dominika ; Surá, Andrea (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Závěrečná práce pojednává o návrhu kulturního asimilátoru určeného pro zahraniční studenty a pracovníky, jež si vybrali ke svému působení VUT v Brně. Současně se zabývá vylepšením již stávajících procesů adaptace, informovanosti a integrací asimilátoru do těchto procesů. Diplomová práce zahrnuje analýzu současného stavu, respektive nástrojů a materiálů pro adaptaci, jež VUT aktuálně využívá. Navržený koncept lze využít pro integraci zahraničních studentů a pracovníků do prostředí univerzity.
Information System for ESN Section
Hromada, František ; Moll, Petr (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Bachelor thesis mainly focuses on designing an information system which supports main processes of International Students Club of Brno University of Technology and other sections of Erasmus Student Network. Thesis contains theoretical part, analysis of current state and proposal of information system.
Návrh SQL databáze pro studijní záležitosti
Veselovský, Matej ; Luhan, Jan (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Obsahom mojej bakalárskej práce je návrh SQL databázy pre študijne oddelenie FP VUT v Brně v oblasti spracovania žiadostí. Práca je rozdelená na teoretickú časť, v ktorej sú uvedené potrebné informácie a teória nevyhnutná k úspešnému splneniu cieľa práce, a praktickú časť, v ktorej je analyzovaná súčasná situácia a je navrhnuté vlastné riešenie daného problému.
Návrh informační podpory programu Erasmus
Šlechta, Jan ; Binder, Tomáš (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje reengineering procesního rámce programu Erasmus a návrh konceptuálního řešení jeho informační podpory. Analytická část se soustřeďuje na popis aktuálního stavu programu Erasmus a evropského vzdělávacího systému. Ve stejné části jsou rovněž rozebrány výhody a nevýhody stávajícího řešení. Výsledkem této analýzy je soubor silných a slabých stránek současného řešení. Na základě těchto informací je následně sestaven konceptuální návrh jádra informační podpory. V poslední části jsou diskutovány potenciální další kroky při zpracování tohoto projektu.
Optimalizace procesů realizace vzdělávacích programů
Nováková, Lenka ; Kopřivová, Gabriela (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato práce je věnována analýze procesů realizace vzdělávacích programů a jejich optimalizaci. Teoretická část je zaměřena na vzdělávací programy, koncept vzdělávací politiky EU, problematiku procesů a pojmy s nimi spojené. Část analytická zkoumá procesy realizace vzdělávacích programů, analýzu mezinárodních aktivit Fakulty podnikatelské, bilaterálních smluv a dotazníkové šetření. Poznatky z analytické části jsou využity v návrhové části, kde jsou zhodnoceny výsledky výzkumu a navrhnuty postupy ke zlepšení procesů. Návrhy a opatření směřující ke zvýšení účasti studentů a optimalizaci procesů vychází z analýzy provedené na Fakultě podnikatelské a respektují koncept vzdělávací politiky Evropské unie.
Proměny každodennosti Erasmus studentů v anglickém Durhamu v době pandemie COVID-19
Jindráková, Karolína ; Slavková, Markéta (vedoucí práce) ; Zandlová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá proměnami každodennosti Erasmus studentů na jejich studijním pobytu v Durhamu v akademickém roce 2021/2022. Cílem práce je zjistit, zda a nakolik byl výjezd a každodenní život Erasmus studentů ovlivněn pandemií Covid-19, jakým způsobem a pomocí jakých strategií se vyrovnávali s měnícími se podmínkami a protikoronavirovými opatřeními ve Velké Británii, a jaká další rizika během svého pobytu pociťovali. Teoretická část se věnuje nejprve tématu každodennosti, posléze migraci, jejím typům a migrujícím studentům, a nakonec mezinárodnímu vzdělávání, rovněž jeho typům a tomu, kam se do mezinárodního vzdělávání řadí Erasmus studijní pobyty. Práce je postavena na etnografickém výzkumu, především pak na zúčastněném pozorování, polostrukturovaných rozhovorech a autoetnografii. Z interpretace dat tak vyplývá, že Erasmus studenti byli ovlivněni pandemií Covid-19 a to především během jejich příjezdu do Velké Británie. Jejich samotný pobyt již tolik poznamenán nebyl, neboť došlo nejdříve ke smíření se s opatřeními a posléze k uvolnění protikoronavirových opatření. Kromě Covidu-19 jejich pobyt významně ovlivnilo rovněž genderově podmíněné násilí. Klíčová slova Erasmus, Migrace, Mobilita, Mezinárodní vzdělávání, Covid-19, Erasmus studenti, Durham, Velká Británie, Genderově podmíněné násilí
Souvislost míry pociťovaného stresu a potřeby používání sociálních sítí u studentů na zahraničním pobytu
Šafář, Vojtěch ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Tato práce si kladla za cíl zjistit, jestli zahraniční studijní pobyt přináší změněnou míru vnímaného stresu, potřeby používat sociální sítě a osamělosti. Pro zjištění těchto proměnných bylo využito standardizovaných dotazníků a dotazu na průměrný denní screentime na sociálních sítích. Takto sesbíraná data byla následně srovnána mezi skupinou studentů na studijním pobytu v zahraničí a skupinou studentů, kteří daný semestr studovali na domácí univerzitě. T-testy prokázaly statisticky významný rozdíl mezi těmito skupinami u délky screentime na sociálních sítích a míry osamělosti, u míry vnímaného stresu se potom rozdíl neprokázal. Následně byly ověřeny také lineární vztahy mezi těmito proměnnými, přičemž kromě vztahu mezi mírou osamělosti a denním screentime na sociálních sítích se všechny v testech korelace potvrdily.
Integrace mezinárodních studentů mezi studenty domácí
Dvořáková, Klára ; Řezáčová, Vendula (vedoucí práce) ; Pašková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémem integrace zahraničních studentů mezi domácí studenty při studiu v cizí zemi. Zdrojem jsou vedle odborné literatury především údaje získané při vlastním výzkumu. Výzkum je prováděn na základě polostrukturovaných rozhovorů se skupinami zahraničních studentů studujících ve Francii (v Lyonu) a v České republice (v Praze). Autorka vychází také z vlastní zkušenosti z pobytu ve Francii v rámci programu Erasmus a při práci v Mezinárodním klubu Univerzity Karlovy. V teoretické části se práce zabývá komunikací jako základním předpokladem úspěšné integrace. Zamýšlí se, co ovlivňuje komunikaci mezi zahraničními a domácími studenty a z tohoto hlediska potom zkoumá konkrétní příklady. Práce popisuje, jakou možnost mají studenti studovat v zahraničí, a udává přehled jednotlivých programů, které vysoké školy nabízejí. Analytická část nabízí srovnání míry integrace studentů mezi domácí studenty v obou z těchto zemí. Zabývá se tím, jak integrace probíhá, jak sami studenti vnímají integraci, zda ji považují za důležitou, do jaké míry ji považují za obtížnou. Dále poukazuje na obtíže, které integraci komplikují, a zkoumá, co ji naopak podporuje.
Zahraniční studijní stáže jako forma mobility
Králová, Dana ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Fialová, Dana (oponent)
Zahraniční studijní stáže jako forma mobility Abstrakt Čeští studenti doposud nebyli dopodrobna zkoumáni jako mobilní populace, přestože význam studijní mobility v současném globalizovaném světě stále narůstá. Tato diplomová práce zkoumá fenomén studijní mobility na příkladě studentů geografické sekce Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kteří absolvovali zahraniční studijní Erasmus stáž v posledních pěti letech (2005-2010). Kromě analýzy směrů a intenzit Erasmus výjezdů jsou dalšími cíli práce rozbor motivace ke studijní mobilitě a vyhodnocení vlivu absolvované stáže na změnu potenciální zahraniční mobility zkoumaných studentů. V případové studii je použita kombinace metod dotazníkového šetření mezi mobilními studenty geografie, řízených rozhovorů s Erasmus koordinátory a analýzy dostupných zdrojů dat (především interních statistik jednotlivých kateder a celostátní databáze Národní agentury pro evropské vzdělávací programy). Z výsledků výzkumu vyplývá, že motivace ke studijní mobilitě je ovlivněna mnoha faktory. Jako jednoznačně nejdůležitější byla zkoumanými geografy uvedena motivace zlepšení jazykových znalostí a získání celkové životní zkušenosti. Ale zatímco například do Německa, Španělska nebo Francie se jezdí jednoznačně především kvůli jazykovým důvodům, u států jako je Norsko, Finsko,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.